Alla inlägg den 29 januari 2013

Av impala63 - 29 januari 2013 21:18

Vart & lyssnat på diverse seminarier om psykiskt ohälsa idag. Var en del mkt intressanta & en del som man nästan somnade till..

En av föreläsarna var en sån där som fick en att få "aha upplevelser" Han hade mkt klokt att berätta & gav mig en hel del att ta med mig hem & fundera över. D roliga med såna här seminarier är att det inte bara berör arbetet & de man arbetar med, utan de berör även oss personal. Hur vi påverkar klienterna genom vårt sätt att vara. Å att vi måste tänka på vårt eget mående för att behålla förmågan att kunna hjälpa andra. D var mkt tänkvärt som jag ska ta till mig & försöka göra verklighet av.

Nåt annat som berörde mig var när två ambasadörer för gruppen hjärnkoll, berättade sina egna livshistorier. Jag är otroligt imponerad av när man på ett proffesionellt sätt, berättar sin livshistoria & blottar sin trasiga själ på ett så öppet vis. Men ändå kan hålla sig så pass proffessionell att man inte lägger in några onödiga personliga detaljer. Historierna var mkt tragiska & lidandet har nog varit enormt för dom. Men att ändå resa sig, kämpa på & stå där dom stod idag, d är vansinnigt starkt gjort. En stor eloge till dessa personer!

Var på Joda & lunchade me Raimo, trevligt!

Eftermiddagen va rejält seg, inget som var av något större intresse.

En stund i solariet, sen till Lennart en sväng & letade bildelar på nätet. Måste skärpa till mig & beställa lite graj till chevan, d e ju snart vår! Men rom byggdes ju inte heller på en dag.. :P

Bokade båten idag, så på tisdag far jag & Anneli till sthlm. Måste ju upp, träffa Ammie & göra stan innan d e dags för kryssningen på torsdag. Faaan va jag ser framemot den! :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards